Matematik i udskolingen

I januar 2014 startede projektet Matematik i udskolingen.

Hvorfor

Ønsket er at styrke lærernes faglighed i matematik i udskolingen (7. - 9. klasse).
Med udgangspunktet i elevgruppen med særlige behov er det målet, at lærerne får kompetencer i at differentiere undervisningen og at inddrage den læring, der opnås her, i den øvrige matematikundervisning.

Hvordan

Fire lærere på 7. årgang indgår i en proces (et såkaldt Taltrygforløb) sammen med konsulent Pernille Pind. En gang om ugen arbejdes med holddeling ved at inddrage resursetimer.
Pernille Pind deltager som konsulent og følger den enkelte lærer, der har holdet af elever med særlige behov.

Hvornår

10 mandage med start januar 2014 til maj 2014.

Perspektiver

Projektet er tænkt i en 3-årig periode, så vi  år i træk gentager forløbet på 7. årgang med inddragelse af nye lærere. De lærere, der har været med i år 1, deltager i mindre grad år 2 og så fremdeles.
Måske skal vi også ned i 6. klasse for at nå ind til midten?! - Det ser vi på senere i forløbet.