Vejledninger til                     før-skoleområdet

Her finder du de mest relevante vejledninger og sites, som er udarbejdet for at understøtte arbejdet med sprogstimulering og integration af tosprogede børn i dagtilbud.

_____________________________________________________
_____________________________________________________

Vejledning om obligatorisk sprogstimulering af tosprogede
Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie nr. 1 - 2005 Grundskolen
Vejledning om obligatorisk sprogstimulering af tosprogede

_____________________________________________________

Guide til at løfte fagligheden for tosprogede børn i dagtilbud
Tosprogs-Taskforcen har udarbejdet en guide, som har fokus på tosprogede børn i dagtilbud. En praktisk håndbog med viden og konkrete redskaber, som kan understøtte kvaliteten af sprogmiljøet i jeres dagtilbud for tosprogede børn.
TosprogsTaskforcens guide til tosprogede børn i dagtilbud

_____________________________________________________

Vejledning om overgangen fra dagtilbud til skole - fokus på den sproglige udvikling
Undervisningsministeriets temahæfte nr. 6 – 2006
Vejledning om tosprogede børns overgang fra dagtilbud til skole

_____________________________________________________

Sprogpakken
Sprogpakken er et efteruddannelsesprogram med fokus på at styrke børns sprog. Viden og inspirationsmaterialer fra sprogpakkens hjemmeside kan med fordel anvendes af såvel pædagoger som forældre til tosprogede børn. Siden er oversat til flere sprog.
sprogpakken.dk

_____________________________________________________

Tosprogs-Taskforcen
Undervisningsministeriets Tosprogs-Taskforce arbejder for at styrke tosprogede børn og unges sprogudvikling. Som et led i dette samler og videregiver Tosprogs-Taskforcen gode erfaringer, redskaber og metoder fra hele landet. Ved at klikke ind på hjemmesiden kan du som pædagog, lærer eller leder finde et hav af inspiration og vejledning til arbejdet med undervisning og integration i dagtilbuddet og på skolen.
tosprogstaskforce.dk

_____________________________________________________
_____________________________________________________