Nyankomne småbørn

Vejledning til det pædagogiske arbejde med nyankommne børn

For alle børn, der skal begynde i dagtilbud, er det afgørende, at der etableres tryghed omkring barnet, så det kan komme til at trives og udvikle sig. Det er især afgørende for et nyankommet tosproget barn, hvor alt omkring barnet er nyt og ukendt – ikke mindst sproget.  Læs vejledningen, som er udarbejdet i en tværfaglig kommunal arbejdsgruppe.

Vejledning til det pædagogiske arbejde med nyankommne tosprogede småbørn

SMITTE til planlægning af opstart i børnehave

SMITTE til planlægning af opstart i børnehave, forslag

Inspirationshæfte om inkluderende forældresamarbejde

Billedmaterialer til flersprogede familier - børnehave

Billedmaterialer til flersprogede familier - vuggestue

Fokusord og sproglig stiladsering i tematisk sprogarbejde

Ugeplan for opstart i børnehave

Invitation til dialog med forældre